Kolor walizki – co mówi o jej właścicielu?
Kolory są bardzo istotną częścią codziennego życia, w psychologii istnieje nawet dział zajmujący się ustalaniem ich wpływu na ludzi. Barwy często decydują o samopoczuciu, co ciekawe, na podstawie odcieni, jakimi otaczają się ludzie, można sformułować wnioski na temat ich osobowości. Kolory determinują także nasze wybory w kwestiach doboru wielu przedmiotów użytku codziennego. A jak jest z galanterią, z walizkami? Mimo, że walizki to przedmioty zaliczane do dodatków, choć niewątpliwie niezbędnych, to przy ich wyborze, kierujemy się głównie funkcjonalnością. Ma znaczenie np. tworzywo, z którego zostały wykonane – nylon, poliwęglan, polipropylen czy ABS albo wielkość walizki, możemy wybrać, w zależności od potrzeb, np. walizkę kabinową albo postawić na dużą. Znaczenie mają tu także barwy. Pytanie, jaką barwę wybrać? Zastanówmy się, co mówi kolor walizki o właścicielu?
Kolor walizki a jej historia
Historia walizki zaczęła się na przełomie XVII i XVIII wieku. Podróżowano wówczas konno, przestrzeń, którą można było zagospodarować na przewożone przedmioty, była więc mocno ograniczona. Bagaż, jaki ze sobą przewożono, zwykle miał objętość sakwy, którą umiejscawiano za siodłem. Kolor miał wówczas mniejsze znaczenie, sakwy były zazwyczaj brązowe, co ousabia żywioł ziemi i kojarzy się z poczuciem bezpieczeństwa. Na przestrzeni lat podróże ewoluowały i konie zostały zaprzężone do powozów, a do powszechnego obiegu wdrożono drewniane skrzynie. W XIX wieku na rynku transportu pojawiły się koleje. Podróżowanie kolejami wiązało się z przebywaniem pieszo większych odległości niż podczas podróży powozami. Ogromne i nieporęczne skrzynie zaczęto więc modyfikować do mniejszych i wygodniejszych kufrów. W ich kolorystyce nadal królował brąz, nie bez przyczyny jest to dziś kolor klasycznej galanterii, podkreślający prestiż i znamionujący stabilność.Na przestrzeni nieco ponad stu lat kufry przeistoczyły się w eleganckie, funkcjonalne walizki i nastąpiła ich prawdziwa eksplozja kolorów.
Klasyka zawsze w modzie
Czerń, wspomniany brąz czy grafit to kolory niezmiennie królujące w modzie. Są ponadczasowe i uniwersalne, pokazują autorytet, poczucie władzy i pewność siebie. Wybierając walizkę w tych kolorach, komunikujemy światu o swojej sile. Ale także stawiamy na barwy, które nie poddają się trendom, są idealne w podróżach biznesowych, spotkaniach służbowych czy targach. Kolory te najczęściej są wybierane przez osoby pewne swojej pozycji, wiedzy, ale także zdyscyplinowane, dbające o ład w życiu. Docenią one dlatego walizki dostępne w naszym sklepie - gala24.pl, np. ten model Puccini.
Osoby, które lubią szyk i elegancję, mogą postawić także na grafit. Co mówi grafitowa walizka o jej właścicielu? Ousabia mianowicie wyrafinowanie, dobry gust, to także kolor elegancji i intelektu. Walizka w tym odcieniu będzie więc idealnym uzupełnieniem podróży służbowej pani prezes, pracowników korporacji czy osób pełniących wysokie funkcje publiczne czy polityczne.
Walizki i eksplozja kolorów
W świecie galanterii, dodatków i walizek energia kolorów ma duże znaczenie. Walizki zabieramy ze sobą na wakacje i wyjazdy, które mają być synonimem odejścia od bieżących spraw, całkowitego relaksu i zabawy. Dlatego kolor walizki na wakacje mówi o właścicielu bardzo dużo, pokazuje jego kreatywność i zacięcie artystyczne, głowę pełną pomysłów. Artyści, pracownicy agencji marketingowych i osoby szalone, które zwyczajnie cieszą się z urlopu, mogą więc, dobierając bagaż, postawić na odważne kolory. Uosobieniem świetnego nastroju, optymizmu i energii witalnej, które towarzyszą aurze wakacji, jest kolor żółty. Walizkę w mocnym odcieniu żółci z serii VIP Collection, dostępną w naszym sklepie, docenią panie, które lubią manifestować światu swoją silną osobowość.
Z kolei różowe walizki, takie jak te marki Puccini, kojarzą się z kobiecością, podkreślają uosobienie i będą świetnym uzupełnieniem dla wycieczkowej stylizacji do samolotu. Docenią je zarówno miłośniczki luksusu i komfortu, odważne i zdecydowane panie, które wiedzą, że walizka jest ważnym elementem stylizacji. Należy o nim pamiętać, bo podkreśli ona zarówno swobodną sukienkę, jak i garsonkę w biznesowym outficie.
Walizki w odcieniach zieleni wyświenicie pasują do osób energicznych, pełnych pasji i życia. Przypadną do gustu także sportowcom, miłośnikom zdrowego stylu życia i ekologii, a także wszystkim tym, którzy lubią spokój i wewnętrzną harmonię i na to stawiają w swoim otoczeniu.
Wybierając walizkę, pomyślmy także o kolorze, nie ma potrzeby rezygnować z ulubionych barw. Możemy dodatkowo zadbać o jej personalizację, dodając inicjał czy grawer, aby jej odważniej komunikować światu o swojej niezależności i poczuciu własnej wartości. Czasem warto również pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa i kreatywności, i wybrać walizkę z printem czy odważnym deseniem. Taka dziecięca walizka, np. ta z serii American – Tourister pozwoli, pakując swoje rzeczy, już poczuć ten bajkowy klimat wakacji.